Τα βιβλία του Κωνσταντίνου (βιβλίο 25)
Η ανησυχία της Ρούμπι, Τομ Πέρσιβαλ
Τίτλος: Η ανησυχία της Ρούμπι
Συγγραφέας: Τομ Πέρσιβαλ
Μετάφραση: Πετρούλα Γαβριηλίδου
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Προτεινόμενη ηλικία: 3+
Από το οπισθόφυλλο:
Η Ρούμπι ήταν πάντα ευτυχισμένη, απολύτως ευτυχισμένη…
μέχρι που κάποια μέρα…
ανακάλυψε μια ανησυχία.
Μια τρυφερή και ευαίσθητη ιστορία που θα βοηθήσει τα μικρά παιδιά να μάθουν να μοιράζονται τις κρυφές ανησυχίες τους, όσο μικρές ή μεγάλες κι αν είναι.
Κυκλοφορούν επίσης:
Η Μίσα κάνει φίλους
Ο θυμός του Τόμι
Τα φτερά του Νόρμαν (που τα έχω ήδη αναλύσει σε προηγούμενο άρθρο)
Η κριτική μου για το βιβλίο:
Το συγκεκριμένο βιβλίο εξηγεί στα παιδιά τι να κάνουν με τις ανησυχίες τους. Αλήθεια οι γονείς μιλούν για αυτές τις δυσάρεστες καταστάσεις με τα παιδιά τους; Έχει πολύ ωραία εικονογράφηση και ήταν μια αφορμή να μιλήσω στον Κωνσταντίνο για τις δύσκολες ημέρες. Κάθε φορά, που επιστρέφει από το σχολείο, αντί να τον ρωτήσω: “Πώς πέρασες Κωνσταντίνε;” ή “Τι κάνατε σήμερα στο σχολείο;” του διηγούμαι τη δική μου ημέρα και μετά του λέω: “Ποια ήταν η πιο χαρούμενη στιγμή της ημέρας”, “Ποια ήταν η πιο δυσάρεστη στιγμή της ημέρας;”. Έτσι του δίνω την ευκαιρία να μου μιλήσει για ό,τι τον απασχολεί. Είναι πολύ σημαντικό από πολύ μικρή ηλικία τα παιδιά να συζητούν με τους γονείς τους.
Άλλες κριτικές:
Δραστηριότητες που μπορείς να κάνεις με το παιδί σου:
- Θεατρικό παιχνίδι ή κουκλοθέατρο με την συγκεκριμένη ιστορία. Δημιουργήστε τους δικούς σας διαλόγους. Αναπτύξτε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών.
- Ζήτησε από το παιδί σου να ζωγραφίσει και να ονομάσει τη δική του ανησυχία. Αν είσαι εκπαιδευτικός ζήτησε από τα παιδιά να κάνουν το ίδιο και στο τέλος κάντε μια έκθεση με τους φόβους τους.
- Δραστηριότητες χαλάρωσης από το άγχος: https://www.neamou.gr/paidia-agchos-chalarotikes-drastiriotites-gia-paidia-sto-spiti/
- Στο βιβλίο της φωτοανάγνωσης, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ο νόμος της επιτυχίας, μπορείτε να βρείτε τις ακόλουθες δραστηριότητες που ενισχύουν τη θετική σκέψη των παιδιών: τις θετικές προτάσεις, τον πίνακα ονείρων, το βάζο της αυτοπεποίθησης, το “μπορώ” και τον οραματισμό. Οι θετικές προτάσεις, όπως για παράδειγμα: “Μπορώ να κατακτήσω κάθε μου στόχο” ή “Αξίζω τα καλύτερα σε αυτή τη ζωή και μπορώ να τα έχω” μπορούν να βοηθήσουν το παιδί ώστε να αναπτύξει τη θετική του σκέψη και να ξεκινά την ημέρα του δυναμικά. Ο πίνακας ονείρων, είναι μια κατασκευή σε ένα χαρτόνι, όπου στη μέση το παιδί τοποθετεί τον εαυτό του και γύρω γύρω τους στόχους του, είτε ζωγραφίζοντας τους είτε με εικόνες και τον τοποθετεί στο χώρο που μελετά. Το βάζο της αυτοπεποίθησης είναι ένα βάζο που δημιουργεί για τις επιτυχίες του. Κάθε μέρα ρίχνει μέσα 1-2 χαρτάκια που γράφει: “Μπράβο μου που…” και την αντίστοιχη επιτυχία του. Είναι πολύ σημαντικό να το κάνει αυτό γιατί όταν ξεκινήσει πραγματικά να ανησυχεί και διαβάσει τις επιτυχίες του τότε ο οργανισμός του θα εκκρίνει τις ενδορφίνες, τη σεροτονίνη και τη ντοπαμίνη ή αλλιώς τις ορμόνες της χαράς. Το “μπορώ” που γίνεται πριν την έναρξη της ταχείας ανάγνωσης, και όχι μόνο λειτουργεί όπως οι θετικές προτάσεις. Ο οραματισμός ή αλλιώς η σκέψη ότι το παιδί θα πετύχει αυτό που πραγματικά επιθυμεί. Οραματισμό κάνουν οι μεγαλύτεροι αθλητές σε ολόκληρο τον κόσμο, πριν μπουν στον αγωνιστικό χώρο.