Τα βιβλία του Κωνσταντίνου (βιβλίο 6)

Τα βιβλία του Κωνσταντίνου (βιβλίο 6)

19/02/2024 2024-02-19 16:28

Τα βιβλία του Κωνσταντίνου (βιβλίο 6)

Εσύ κι εγώ… Σχέδια για το κοινό μας μέλον, Oliver Jeffers

Τίτλος: Εσύ κι εγώ, σχέδια για το κοινό μας μέλλον

Συγγραφέας: Oliver Jeffers

Εκδόσεις: Ίκαρος

Μετάφραση: Φίλιππος Μανδηλαράς

Επιμέλεια: Μαρία Ζουράρη

Κατάλληλο: 4+

Από το οπισθόφυλλο:

Εσύ κι εγώ, τι θα φτιάξουμε εμείς οι δύο;

Θα φτιάξω εγώ το μέλλον σου, θα φτιάξεις το δικό μου.

Μια σπάνια αριστοτεχνικά φτιαγμένη ιστορία για την απεριόριστη αγάπη των γονιών προς τα παιδιά τους, τις ατελείωτες ευκαιρίες που προσφέρει η ζωή και για όλα όσα χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε ένα κοινό μέλλον.

Κριτικές:

Η εικόνα προέρχεται από το: www.kidscloud.gr

5 λόγοι για τους οποίους διάλεξα το συγκεκριμένο βιβλίο:

  1. Ο Oliver Jeffers είναι ένας αγαπημένος συγγραφέας του Κωνσταντίνου.
  2. Η ωραία εικονογράφηση του βιβλίου. Έχει υπέροχα χρώματα.
  3. Μια καλή ευκαιρία να μιλήσω στον Κωνσταντίνο για την οικογένεια και το ρόλο του κάθε μέλους της.
  4. Το βιβλίο αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού. Το κείμενο είναι σχετικά μικρό και υπάρχουν πάρα πολλά σκίτσα όπου το παιδί μαθαίνει νέες λέξεις.
  5. Νομίζω ότι ο Oliver Jeffers έχει γίνει και ένας δικός μου αγαπημένος συγγραφέας. Μου αρέσουν ιδιαίτερα τα χρώματα που χρησιμοποιεί και ο τρόπος γραφής του. Πλέον όταν δω σε κάποιο ράφι της βιβλιοθήκης ένα δικό του βιβλίο, το επιλέγω με κλειστά μάτια. Η αλήθεια είναι ότι ο Κωνσταντίνος τα απολαμβάνει ιδιαίτερα.

Γιατί προτείνω τις συγκεκριμένες δραστηριότητες:

Όπως σου έχω μιλήσει, σε προηγούμενο ποστ, το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου είναι υπεύθυνο για τις λέξεις, την ομιλία, την ορθολογική σκέψη, τη λογική και τους αριθμούς, ενώ το δεξί ημισφαίριο για την αντίληψη του χώρου, τις τέχνες, τη δημιουργικότητα, τη μουσική, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα (Γιαννακοπούλου, 2022; Buzan, 1991). Έτσι η ζωγραφιά, η πλαστελίνη και το κολάζ καθώς είναι καλλιτεχνικές δραστηριότητες αναπτύσσουν το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου. Το θεατρικό παιχνίδι ή το κουκλοθέατρο και η δημιουργία μιας φανταστικής ιστορίας αναπτύσσουν το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου.

Όπως αναφέρω στο βιβλίο: “Φωτοανάγνωση”, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ο νόμος της επιτυχίας (σελ. 150):

“Για αυτό το λόγο χρήσιμο είναι στη διαδικασία της μελέτης να είναι ενεργοποιημένα και τα δύο ημισφαίρια προκειμένου να μπορεί ο μαθητής να μάθει πιο αποτελεσματικά αυτό που θέλει”.

Η εικόνα προέρχεται από: https://www.livinginwellbeing.org/mind-mapping/

5 δραστηριότητες που προτείνω:

  1. Συνήθως μετά από την ανάγνωση ενός βιβλίου προτείνω στον Κωνσταντίνο να ζωγραφίσει την αγαπημένη του εικόνα. Η ζωγραφιά δείχνει τα συναισθήματα του παιδιού και μπορούμε να παρατηρήσουμε το τι ακριβώς το προβληματίζει.
  2. Η πλαστελίνη, όπως προτείνεται στο επόμενο link: https://www.mama365.gr/28375/oi-paidikes-moy-anamnhseis-ena-xehoristo-doro-gia.html, είναι ένα εργαλείο που αναπτύσσει την λεπτή κινητικότητα των παιδιών. Παράλληλα αναπτύσσει και τη φαντασία τους.
  3. Αν ο εκπαιδευτικός ή ο ψυχολόγος εργάζεται με μια ομάδα παιδιών, μπορεί να τους ζητήσει να δημιουργήσουν ένα κολάζ με τη δική τους οικογένεια. Στις ηλικίες που δεν διαβάζουν μπορεί ο ίδιος να τους βοηθήσει ώστε να τοποθετήσουν στη θέση της μαμάς τη φωτογραφία της μητέρας τους κλπ. Ενδεικτικά έχω τοποθετήσει την παρακάτω εικόνα.

4. Μετά την ανάγνωση του βιβλίου συνήθως βοηθάω τον Κωνσταντίνο ώστε να αφηγηθεί την ιστορία, είτε μέσα από το θεατρικό παιχνίδι είτε μέσα από το κουκλοθέατρο. Είναι πολύ σημαντικό να ενθαρρύνουμε την έκφραση του παιδιού και ειδικά στις μικρότερες ηλικίες να το βοηθήσουμε να αναπτύξει το λεξιλόγιο του. Παράλληλα η δημιουργία φανταστικών διαλόγων αναπτύσσει το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου, λόγω του ότι εκεί βρίσκεται η φαντασία, αλλά και το αριστερό γιατί εκεί βρίσκονται οι λέξεις.

5. Ζήτησα από τον Κωνσταντίνο να δημιουργήσει μια δική του φανταστική ιστορία με δύο μέλη μιας άλλης οικογένειας.

Η εικόνα προέρχεται από το: www.kidscloud.gr.

Η εικόνα προέρχεται από το: www.kidscloud.gr.

Βιβλιογραφία:

Buzan, T. (1991). Use both sides of your brain: new mind-mapping techniques. London: Plume.

Γιαννακοπούλου, Β. (2022). Φωτοανάγνωση: Βοηθήστε το παιδί σας να αναπτύξει τη μνήμη του και να κάνει το καθημερινό διάβασμα παιχνίδι! Θεσσαλονίκη: The law of success publishing.